gyurta
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Gyurta Dani
 
Legyen ez a kezdőlapod!!!
Legyen ez a kezdõlapod
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Úszás
 
Más vízi sportok
 
Egyéb
 
Linkek
 
Amiért szeretjük

Gyors
 Utánozhatatlan
 Rendes
 Titokzatos
 Aranyos
 Derűs
 Áhítatos
 Normális
 Imádnivaló
 Elképesztő
 Lelkes

Olvasd csak össze!!!
:-)))

 
Elvira
honnan:

hova:
mikor:

 
Horoszkóp


 
Vízilabda

 A vízilabdát 7 f?s csapatok játsszák.
A mérk?zés és a negyedek kezdésekor a pálya közepén a labdatartóban elhelyezett labdáért a játékvezet? sípjelére úsznak ki a csapatok a kapuvonaltól. A játék célja: gólok elérése.
A labdát a test bármelyik részével szabad érinteni. Az a csapat gy?z, amelyik több szabályos, a játékvezet? által megítélt gólt ér el.

 A Magyar Úszószövetség által kiírt bajnoki és díjmérk?zéseket - a serdül?mérk?zések kivételével - a nemzetközi szabályoknak megfelel?, legalább 30 X 20 m méret?, hitelesített vízilabdapályán (úszómedencében) kell lejátszani. A legkisebb vízmélység valamennyi bajnoki és díjmérk?zésen 180cm. Feln?tt bajnoki és díjmérk?zéseket legalább 17°C, ifjúsági és újoncmérk?zéseket legalább 19°C h?fokú vízben kell lejátszani. Ennél alacsonyabb h?fokú vízben a csapatok játékra nem kötelezhet?k. A legmagasabb vízh?fok 26 °C. Kivétel a budapesti Császár- és az egri versenyuszoda, amelyekben a természetes forrás h?mérsékletének megfelel? h?fokú vízben kötelesek a csapatok játszani.

 A játéktér mindkét oldalán felt?n?en meg kell jelölni a kapuvonalat, az ett?l mért 2 és 4 méteres vonalat, valamint a pálya felez?vonalát. Ezek a jelzések a mérk?zések alatt jól láthatók legyenek. A játéktér határa a kapuvonalak mögött 30 cm-re van.

 A játékvezet? részére a pálya egyik oldalán, annak teljes hosszában, a góljelz?k részére az ellenkez? oldalon, a kapuvonal meghosszabbításában kell megfelel? helyet biztosítani.

 A kapufának és keresztlécnek négyszögletesnek, 7,5 cm keresztmetszet?nek kell lennie, amelyek egymással és a kapuvonallal derékszöget zárnak be.

 Fából vagy fémb?l készülnek, színük felt?n?. A kapukat a játéktér két végén - az oldalvonalaktól egyenl? távolságra - szilárdan kell rögzíteni úgy, hogy azok a medence végét?l és mindenféle akadálytól legalább 30 cm távolságra legyenek.

 A kapufák közötti bels? távolság 3 méter. A keresztléc alsó vonalának magassága a víz színét?l számítva 90 cm, feltéve, hogy a víz mélysége 150 cm, vagy annál több. Ha azonban a víz mélysége 150 cm-nél alacsonyabb, akkor a keresztléc alsó vonalának magassága a medence fenekét?l számítva 240 cm.

 A labda teljesen felfújt, bels? gumija lehet?leg önelzáró szeleppel m?ködjék. Kerülete nem lehet 68 cm-nél kisebb és 71 cm-nél nagyobb. Legyen vízhatlan, sima felület? és zsiradékmentes. Súlya nem lehet 400 g-nál kevesebb és 450 g-nál több.

 A játékvezet? a mérk?zést a kezében lev? - 70 cm hosszú - zászlóval irányítja. A zászló rúdjának egyik végén fehér, a másik végén pedig fekete vászon van. A góljelz?k egy-egy fehér és piros zászlót használnak. A mérk?zéseken a játékvezet? és a góljelz?k mellett két id?mér? m?ködik. Egyikük a titkári teend?ket is ellátja.

Az egyik csapatnak kék, a másiknak fehér sapkát kell viselnie, kivéve a kapusokat, akik piros sapkát használnak. A sapkát az áll alatt szalaggal kell megkötni. Ha valamelyik játékos sapkája mérk?zés közben leesik, azt a játék legközelebbi megállításakor fel kell vennie. A sapkát elöl és hátul, vagy a két oldalán számmal kell ellátni. A számok magassága 10 cm. A számozás fehér sapkán kék (a kapus piros sapkáján is kék), a kék sapkán fehér (a csapathoz tartozó kapus sapkáján is fehér) szín?.

 A mérk?zés id?tartama négy szakaszra oszlik, esetenként 5-5 percnyi tényleges játékid?vel. A csapatok negyedenként helyet cserélnek. A negyedek közötti szünet id?tartama 2 perc. A játékid?t a játékvezet? kezdést jelz? sípszavától kell számítani. A játék minden megállítását jelz? sípszóra az órát is meg kell állítani - közben a játékosok szabadon változtathatják a helyüket - mindaddig, míg a játék újból meg nem indul. Kezdésnél és újrakezdésnél akkor kell az órát elindítani, amikor a játékvezet? sípja megszólal. Minden más esetben akkor, amikor a dobást végz? játékos kezét a labda elhagyta.

 A kapus állva is védheti kapuját, tehát a medence fenekén állhat és járhat, onnan felugorhat. A kapus nem úszhat a pálya felez?vonalán túl és nem érintheti az azon kívül lev? labdát. A pálya középvonalán túl nem dobhatja a labdát, és ha ezt teszi, annak büntetése szabaddobás az ellenfél legközelebb állójátékosa javára onnan, ahol a labda a középvonalat keresztezte.

 Ha a labda teljes terjedelmével áthaladt a két kapufa közötti kapuvonalon és el?z?leg szabálysértés nem történt, gólt kell ítélni. Kezdés vagy újrakezdés után a labdát legalább kétjátékosnak kell érintenie a gól el?tt. Nem érvényes a gól, ha a labdát ökölbe szorított kézzel ütötték az ellenfél kapujába.

Ha a kapus megkísérli, hogy védje a kapujába tartó labdát, miel?tt azt két játékos érintette volna, kísérlete nem számít második érintésnek. Ha a labda mégis áthalad a kapuvonalon, vagy pedig a kapufáról, vagy a kapusról lepattan, kidobást kell ítélni.

 Gól viszont az, amikor a kapus az el?z?leg legalább kétjátékos által érintett labdát kivédi, majd eldobás közben azt teljes terjedelmével a saját kapujába emeli.

 Ha a labda - a kapufák közötti rész kivételével - teljes terjedelmével túljut a kapuvonalon és azt utoljára a védekez? csapat valamelyik játékosa érintette, sarokdobást kell ítélni. Ezt a támadócsapatnak az a játékosa hajtja végre, aki a 2 méteres vonal jelzéséhez a legközelebb van azon az oldalon, amelyen a labda a kapuvonalon áthaladt. A sarokdobást a 2 méteres jelzést?l kell végrehajtani. Eközben - a véd?csapat kapusát kivéve - senki nem tartózkodhat a 2 méteres vonalon belül. Ha a kapust kiállították, sarokdobásnál a legközelebbijátékos foglalhatja el a helyét a kapusra vonatkozó jogok és korlátozások nélkül.

 Ha a kapus a szabaddobás vagy kidobás végrehajtásakor kiejti kezéb?l a labdát, és miel?tt más játékos érintette volna, újból megszerzi, majd általa a labda a saját kapujába jut, sarokdobást kell ítélni. Sarokdobásból nem lehet közvetlenül gólt elérni.
 

Szabálysértések

A szabálysértések lehetnek egyszer?ek és súlyosak.

 Egyszer? Vétségnek számít: a medence alján állva cselekv?leg részt venni a játékban, vagy ott járni a játék folyamán (a kapust kivéve), megtámadás esetén a labdát a víz alá vinni, vagy a víz alatt tartani; az ellenfelet szabad mozgásában gátolni, vagy bármilyen módon akadályozni, ha a labda nincs birtokában, az ellenfél 2 méteres vonalán túl (belülre) úszni, vagy ott tartózkodni, kivéve a labda mögötti helyzetet; ha a kapus a labdát a felez?vonalon túl dobja, a felez?vonalon túl (kívülre) úszik, vagy az azon kívül lev? labdát érinti; a labdát a csapat 45 mp-ig birtokolhatja, és ha ezen id?n belül nem l? kapura, vagy az id?t húzza.

 Súlyos hibának számít: ha a játékos megfogja, lenyomja vagy visszahúzza ellenfelét, ha annak nincsen birtokában a labda; a 4 méteres vonalon belül minden olyan hiba, amely biztosnak látszó gólt akadályoz meg; ellenfelét megüti, megrúgja, vagy ilyen szándékú mozdulatot tesz. A súlyos hiba büntetése : szabaddobás a szenved? fél javára és a vétkes játékos kiállítása, kivéve, ha büntet?dobást (4 méterest) ítél a játékvezet?. A kiállítás ideje újabban 1 perc, de súlyos sportszer?tlenség esetén a játékvezet? a vétkest véglegesen is kiállíthatja cserével vagy anélkül. Az el?bbi esetben a kiállított játékos helyét más foglalhatja el.
 

Szabaddobás

A dobást úgy kell végrehajtani, hogy a többi játékos láthassa, mikor hagyta el a labda a dobójátékos kezét. A szabaddobást végz? saját magát is szöktetheti. Mihelyt a labda elhagyta a játékos kezét, játékban lev?nek kell tekinteni. Id?közben a többi játékos szabadon változtathatja a helyét.

 Szabaddobás esetén is csak úgy lehet gólt elérni, ha a labdát el?z?leg legalább két játékos (kivéve a kapusokat) érintette.

 Ha a kidobás, sarokdobás, szabaddobás, büntet?dobás vagy semleges dobás végrehajtása el?tt - ún. holtid?ben: amikor az óra nem jár - újabb hibát követnek el, a vétkes játékost ki kell állítani és az el?z? ítéletet kell végrehajtani.

 Amennyiben a játék rosszullét, baleset, vagy más, el?re nem látható ok miatt megszakad, vagy a játékvezet? nem tudja megállapítani, hogy melyik csapat játékosa követett el. hibát, kikéri a labdát és bedobja a hiba elkövetésének helyére, mégpedig úgy, hogy miután a labda vizet ért, mindkét csapat játékosai egyforma eséllyel érhessék el azt.

 A büntet?dobás a 4 méteres vonal bármely pontjáról elvégezhet?. Büntet?b?l közvetlenül, más játékos érintése nélkül is lehet gólt elérni. A labdát mez?nyjátékosnak csak azután szabad érintenie, ha az az eldobás után a kapufáról vagy a kapusról visszapattant.
 

A víz elhagyása

A játék tartama alatt a játékos nem hagyhatja el a játékteret, nem ülhet vagy állhat a lépcs?n vagy a medence oldalán. Kivétel: félidei szünet, rosszullét vagy baleset, végül a játékvezet? engedélyével. Az a játékos, aki jogosan hagyta el a játékteret (a játékvezet? engedélyével), a saját kapuvonalán keresztül ismét visszatérhet oda.

 A vízilabdázás a legnehezebb labdajátékok egyike. A jó játékosnak valamennyi úszásnemben otthonosan kell mozognia. A magas színvonalú labdakezelés - mindkét kézzel, úszva vagy állva, illetve a vizet taposva - nagy vízbiztonságot és ügyességet igényel.

 
Na, mennyi az idő?
 
Hányadika is van?
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog névnapot!!!
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hány látogató van most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Ezek ti voltatok!!!
Indulás: 2006-08-05
 
Szótár



 
Kereső
Google
 
Egér
 
Görgetősáv
 
Halak
 
Merlin
 
Háttérzene
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?